Totaal aantal pageviews

maandag 5 januari 2015

Het zit er weer op maar wat een top vakantie

Wat een heerlijke 32 dagen hebben we gehad. De vliegreis met Delta altijd weer prima vluchten en eten ook smakelijk. Lekker op de exitrows en gezellig zitten kletsen met de Flightattendant.

Het eerste hotel voor 2 nachten werd het Galleria Palms langs de 192 gelegen. Goed hotel met goeie bedden en schoon en ach je slaapt er alleen maar.

Dan de DisneyCruise op de Fantasy wat een heerlijke tijd. 2 dagen op zee met allerlei leuke activiteiten die we gedaan hebben zoals towel folding, name that tune  enz enz. Dan een dag Cozumel, Mexico waar we hebben gezwommen met Dolfijnen en dit zelf hadden geregeld. De zee was wat ruw maar weer een topervaring met een boogieboard footpush. Omdat we alles zelf hadden geregeld kregen we ook alle foto’s erbij ipv 36 dollar per stuk te moeten betalen.

Grand Cayman was de volgende bestemming en een mooi eiland maar onze excursie was wat dubbel. Eenmaal bij de turtlefarm hadden de locals turtlestew en allemaal redelijk grote schildpadden in een kleine tank. Eenmaal bij het zoute water waar we in mochten zwemmen was het wel ok en konden we de schildpadden en vissen zien zwemmen. Ook heel veel leguanen liepen er rond

PB110022

PB110043

Jamaica, wat een onwijs mooi eiland. De aankomstport Fallmouth was ook erg mooi, veel winkeltjes en erg veilig zeg maar. Alleen cruisegangers konden in en uit de port en bij de winkeltjes komen.

We hebben hier river Dunn’s falls gedaan en de bobsleebaan

Wel erg lang ritje van ongeveer een uur om daar te komen maar dan zie je ook wat van het eiland. Bij dunn’s fall kon je handje in handje de waterval oplopen.. Die hebben we wel beklommen maar gewoon via de trap. Daarna via een stoeltjes lift naar het bobleeen gegaan en wauw wt een mooi uitzicht

Castaway Cay het eigen eiland van disney is natuurlijk altijd relaxed en met een BBQ en verder lekker niks doen is het altijd een heerlijk uitstapje.

7 dagen aan tafel zitten met mensen die je niet kent is in het begin altijd afwachten wat daar van komt. Het kan onwijs gezellig worden maar ook wat minder. We hadden twee vrienden uit New Jersey en twee Duitsers aan tafel en na een paar dagen en het hebben over je huisdieren is het ijs gebroken en hebben we wel wat lol gehad.

Dan zit het er weer op en moet je van het Schip af. De auto hadden we dit keer bij het Radisson gezet die had een speciale parkeer plaats en betaalde we de helft van wat je anders kwijt bent bij Disney zelf.

Walt Disney World ja Old Key West voor de zoveelste keer dus weer prima basis. En de dagen hebben we weer mooi ingedeeld en gedaan wat we wilde doen. Heerlijk gegeten met het free dining plan.

De Villa daarna ook prima bevallen en daarna lekker onze gang gegaan en Seaworld, Busch Gardens en alles gedaan wat we wilde doen. Top vakantie en de nieuwe blog is ook al in de maak

www.disneymagic2015.blogspot.com want de vakantie voor september is al zo goed als geboekt.

zondag 14 december 2014

Terug reis, helaas

Vanochtend doen we een laatste ontbijtje buiten huis want we hebben een bonnetje van Bob Evans. Tweede ontbijtje gratis dus na alles koffers in de auto en even kijken of we alles hebben en niks zijn vergeten. De auto richting de 192 gestuurd en niet veel later kwamen bij een redelijk drukke Bob aan. Eenmaal aan een tafeltje hebben we het menu doorgenomen en na 10 minuten (echt onamerikaans) kwam er eidenlijk iemand. Sorry sorry dacht dat er al iemand was geweest. Dus drinken en eten gelijk doorgegeven. Ook op het drinken weer 10 minuten zitten wachten en het eten kwam eindelijk na een beetje boos te zijn geworden. Excuses all over. Zal de hele dag zo zijn? hopelijk nie. Op naar Seaworld voor een laatste One Ocean en deze hebben we on Heleen en Kim’s op de platinum plaats gedaan. Geen zin om nat te worden. Wederom een rare One Ocean met alleen Kayla en Malia

Erg gelachen om trainer Daniel die Kayla vroeg om de vis weer in de bucket te spugen en dat deed ze tot twee keer toe. TOP. Daarna kreeg ze natuurlijk gewoon de vis en veel meer

Na de show hebben we toch nog even gevraagd hoe het met de andere ging omdat we al 4 dagen rare shows krijgen. Allebei kregen we van twee trainers anders antwoorden. Maar alles was prima volgens hun en sinds van de week weten we ook dat dat ze is. De dutchies die er nog zijn en naar Seaworld gaan houden ons prima op de hoogte en inmiddels al foto’s van Katina en Til en Trua gezien dus was even gewoon een weekendje geen zin. Can happen.

Op naar de auto en onderweg naar het vliegveld. Ik moest wat herpakken maar dat was zo gedaan. Even wat eten in de Foodcourt, sushi van Panda Express en door de douane dan maar gelukkig mocht alles in de tas blijven. Ik was vergeten bij 1 tas (nummer drie) om daar geen liquids in te doen dus helaas een tube lotion van 1,99 eruit gehaald en weggegooid. Nou daar kom ik wel over heen. Op naar de gate en afwachten maar, tot eindelijk de gateagent aangeeft een volle vlucht te hebben en of er mensen zijn die hun “handbagage”willen afgeven. Nou dat wil ik wel dus die werd gratis ingechecked. Eenmaal aan boord lekker bij de exitrow met een mooie zonsondergang op deze grijze dag.

EEnmaal op de vlucht naar Amsterdam hebben we lekker gegeten en gedoezeld en film gekeken. Dolpin tale 2 en Guardians of the Galaxy.

We hadden lekker wind mee en 50 minuten voor normale aankomst waren we al geland en via de schiphol app had ik al gezien dat we bandje 15 miesten hebben. Niet veel later kwamen de koffers al en mijn ouders waren net aangekomen. Douane door zonder kleerscheuren en geknuffeld en op naar de auto’s. Het was zo druk dat ze helemaal bovenaan geparkeerd stonden. Ook kreeg ik nog een domper te horen een of andere $%&*$#@ was tegen mijn auto gereden waarschijnlijk met een fiets op de stoep en nu zat er natuurlijk een deuk in mijn deur. Kan daar zo kwaad om worden, doe voorzichtig en ok shit happens maar laat ff wat van je weten. GRRRRR niet dus de dader is nergens meer te vinden. Eenmaal thuis wat is er hier en daar allemaal vernaderd in een maand. Op de weg en nieuw tientje tsss hihi.

Kadootjes gepakt en geknuffeld met de katten die waren gelukkig weer blij me te zien. Nog heel even vrij en dinsdag de 16e mag ik weer werken voor een nieuwe vakantie.

donderdag 11 december 2014

laatste volle dag

Vandaag was het de laatste volle dag dat we mochten genieten van al het Floridagevoel. Ook nu een ontbijtje thuis en daarna richting Seaworld. Helaas maar 3 one Oceans en 1 miracles maar die gaan we allemaal bekijken.

DSC00001 DSC00008 DSC00011 DSC00046 DSC00055 DSC00104 DSC00112 DSC00156 DSC00268 DSC00289 DSC00417

Miracles begint en in de rij voordat we naar binnen mogen leren we nog allerlei mensen kennen en hebben gezellig staan praten over van alles en nog wat.

DSC00450 DSC00454 DSC00471 DSC00479 DSC00494 DSC00501

Helaas tijd om afscheid te nemen van iedereen en naar huis om in te pakken. Daarna is het tijd om lekker te slapen, morgen is het naar huis tijd.

Zaterdag is natuurlijk ook SEAWORLD tijd.

Lekker relaxed opgestaan, makkelijk ontbijtje en alleen de auto in. Richting Seaworld natuurlijk. En ook al ben ik in mijn eentje geen andere bestemming is er dan Shamu Stadium. De eerste show begint om 11.30 dan mag je lekker blijven zitten want om 13.00 is de volgende en wederom 1 om 14.30 dus heb me wel vermaakt in het stadium.

DSC09502 DSC09573 DSC09597 DSC09655 DSC09681DSC09713 DSC09725

DSC09793 DSC09825 DSC09838

Inmiddels waren Cathy en Brandy gearriveerd en hebben we even gekeken bij de Underwater Vieuwing daar was net een Dine begonnen.

De twee Miracles hebben we gezellig met Lisa en Kay bekeken. 1e miracles heb ik op video en de tweede foto’s. Voor het laatste segment hadden we de laatste keren een vrouw en die sweepte het publiek lekker mee. Nu was het een man die niet de power in zijn stem had om hetzelfde te doen dus jammer. Maar heb er niet minder van genoten

DSC09913 DSC09923 DSC09937 DSC09944

Na de show zijn we met zijn allen richting uitgang gelopen en had Lisa nog een kleinigheidje voor Heleen en mij. Eh kleinigheidje …2 pluche Stitch haha. Erg lief. Eerst heb ik Kay thuis afgezet en daarn richting MCO gereden om Heleen weer op te halen. Die had het prima naar haar zin gehad en eenmaal thuis om half 1 zijn we direct naar bed gegaan. Blog moest maar even wachten. Slaap was belangrijker zeker met hoesten en verkouden zijn.

Morgen laatste daggie en lekker weer naar Seaworld